Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Viasats HD-kanaler med DM-800HD SE?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Viasats HD-kanaler med DM-800HD SE?

Hej!

Är rätt så grön på Dreambox då jag skaffade en i måndags och fortfarande lär mig.

Det mesta som jag behöver har jag listat ut (tror jag) förutom att jag inte kan se Viasats HD-kanaler.
    Jag har abonnemang och trillingkort med HD-paketet och det fungerar fint på två andra boxar som kom från Viasat själva men inte på Dreambox:en.

Jag har en DM-800HD SE med OpenPLI installerat och softcam är oscam-experimental. Är det så att jag kan behöva byta image till något annat, byta softcam eller på något sätt modifiera något för att få det att fungera?

Edit: glömde nämna att jag kan se alla vanliga SD-kanaler, men går man in på en HD-kanal så är det bara svart (inga meddelanden) och det står att upplösningen bara är 720x576.

Tacksam om någon vänlig själ kan hjälpa mig!

/Paul
    Senast redigerad av Paulie den 2012-05-04 klockan 15:43.

Liknande ämnen

1. Bara jag som har poblem med Viasats kanaler?
    Av Legende i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 15:37
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 09:00
  3. Viasats nya hd-kanaler
    Av Sminer i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 14:33
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 19:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss