Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Fotbolls EM

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Tackad
    13 gånger
    Även om TV4 HD är kodad, så nås den ju av lika många i marknätet som vanliga TV4, sen om du inte vill betala för att se den, så når den ju fortfarande ut till dig, så det ä rju upp till dig om du vill betala för den eller inte. För kodningen har ju inget att göra med hur många den når eller hur.

Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Även om TV4 HD är kodad, så nås den ju av lika många i marknätet som vanliga TV4, sen om du inte vill betala för att se den, så når den ju fortfarande ut till dig, så det ä rju upp till dig om du vill betala för den eller inte. För kodningen har ju inget att göra med hur många den når eller hur.
    VA!!, går det betala bara för TV4HD?
    Är det inte så att man måste betala typ 250 kr/mån för ett baspaket och sen välja till hd paket(där TV4 hd ingår) för typ 50 kr/mån + kortavgift 50kr/mån = 350kr/mån. Jevla dyrt och dessutom ser jag inte på alla skit kanaler som man får med, som jag då skulle betala för.

Visst, om man hade kunnat välja vilka kanaler man vill ha i sitt abbonenmag hade jag betalat. Men jag betalar inte för massa skitkanaler jag inte vill se.
    Så om man skulle slå ut kostnad per kanal, kanske TV4HD kostat typ 15-16kr/mån. Helt OK pris.

När jag pratar om att en kanal nås ut menar jag med att så många som har tillgång till att få bild oavsett okodad/kodad som just nu betalar för ett sådan abbonnemang där TV4HD ingår. Kan tänka mig att typ max 20% av befolkning har ett sånt abbonemang. (Ni får rätta mig om jag har fel om antalet %).
    Och betydande del befolkning är väl åt runt 85-90% av befolkningen.
    Man får bortse från att folk måste skaffa box för DVB-T2, men att möjligheten finns att se TV4HD om skaffar en sådan box.
    Senast redigerad av rullram den 2012-05-17 klockan 20:22.

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 18:27
  2. Canal digital sänder fotbolls VM i HDTV MPEG4
    Av PrOsOn i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 12:56
  3. Fotbolls VM på landet
    Av marcusbabe i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 20:31
  4. Omkodning lagom till matchdag för fotbolls EM
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 18:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss