Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dm600t

Dm600t

Hej!

Har en DM600T med boxerkort i Karlstad området (Sörmon) Mux 3 ligger på 546 Mhz och ligger med i den senaste terrestrial.xml. Jag får dock inte mottagaren att låsa på denna. Skall det användas någon frekvens offset eller skall det gå att köra med de angivna värden fråb Teracom?

Spelar valet av image roll?

Skall tillägggas att jag har kanon värden när jag mäter signalen med ett instrument (Promax Prolink) Inga bitfel och signalen ligger stabilt på 59 dBuV (analoga värdet).

Inge fel varken före eller efter Viterbi

Tacksam för svar

//snake

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Tackad
    147 gånger
    Har du testat att byta ut terrestrial.xml och sedan göra autosök?
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=560

Hej!

Jag tackar för svaret så snabbt en dag som denna, jag har lagt in en ny terrestrial.xml men är lite osäker om det är denna du länkade till. Skall prova den, återkommer.

Hej igen, filen du länkade till är inte den som jag tidigare hade inlagd men boxen låser ändå inte på 546000. Vet int eom det beror på att vi har flera sändare i området som ligger på den frekvensen. Jag bor så att jag nästan kan ta in signal från flera.

Jag får felsöka vidare

//snake

Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Tackad
    2 gånger
    Utan att veta så kanske MUX 3 är hd kanaler eller kanaler som sänds i mpeg 4, då får du inte in dem på en DB 600.

Hej! Det är inga HD kanaler men det är blandat MPEG2 och MPEG4

Medlem strvs avatar
    Reg.datum
    Oct 2003
    Tackad
    2 gånger
    OK. Då är det MPEG4 kanalerna som du inte får in med dm 600. Har du startat om boxen efter att du har bytt xml filen (om du har bytt den vill säga)...samt försök att lägga in frekvenserna manuellt och gör en ny sökning.
    Du har lagt xml i etc/tuxbox....?

Hej!

Jag har löst problemet. För de som tar emot från Karlstad kan det bli problem eller inte fungera alls med den nu liggande terrestrial.xml. Om någon får problem så har jag konstruerat en egen som är baserad på en äldre xml som fungerade men inte innehöll alla muxar. Den fungerar i Karlstad. Problemet var framförallt mux 3 på 546 Mhz

Liknande ämnen

1. DM600T - start
    Av hallgren1 i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-10-26, 17:39
  2. PLI Jade DM600T
    Av Sliver77 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-22, 18:18
  3. DM600C PVR eller DM600T PVR
    Av specman i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 17:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss