Hej igen!
Nu har man testat openpli....den sket sig direkt hitta ej kanaler från Thor o hängde sig!
Testa en blackhole, fungera okej var visserligen färdigkonfat med kanaler.
Satte dit VIX, när det enligt vissa ska vara den stabilaste vette katten om det är så...
Jag var så dum att jag trodde conax skulle bara hoppa igång därav de olika images testen, så den enda jag nu börja konfa mer var just vix.
...fick ej ftp fungera hela nätverket död fast korsat kabel mellan box o dator...
okej startade wifi hotspot från mobilen o satte dit medföljande stickan...dött! Fungerade varken från min ubuntu dator eller windows dator.
Tänkte vad nu då...starta om boxen från strömbrytaren där bak vips nätverket igång!
Sedan var det o läsa om hur man installerar cam...
Fick dit CCcam.....efter många om och men!
Hitta en ipk fil...
cccam.ipk ---> tmp
Installera den
kunde ej identifiera cam fast man gick på cam.
okej läsande på olika forum
"usr bin" cccam filen var man tvungen flytta till "softcams"
Sedan skulle man ha en config fil o göra den....förstår nada vad de ska vara i den där men hittade en färdig fil...
cccam.cfg --> etc
Ingen bild....sedan såg jag att boxjäveln hade terrestial Animalplanet från boxer, inte cd alltså som jag tänkte. Fanns inte ens Thor sattelitens kanaler ens i listan!
Samma historia som med openpli 0 kanaler vid kanalsökning hur man än gjorde!
Ladda hem en ny sattelites fil....
sattelites.xml ---> etc
Blindscan körde jag först...blev det can not scan C-band...bla bla bla....har för övrigt alltid valt ku band från satteliter så förstår ej varför den gnäller?!
okej...körde automatic scan då hittades iaf CD kanaler, äntligen liksom!
Det blev bild direkt!
Nu återstår bara se hur det fungerar i framtiden och om kortet auto uppdateras!
Varför är images så kinkiga med just Thor satteliten (när org firmwaren fungerar utan problem)?
Vad skall det stå i config filen, behöver det stå så mycket när man kör orginal kort utan cardsharing?
Vet ni om man kan ställa in i config om man vill ha viasats "fria videoguard" kanaler?
Jag tackar för all hjälp!
För övrigt så köpte jag en Sata 3,5" Hårddisk 1TB av märket Samsung....den fungerar galant!
o verkar som en HD kanal tar ca 100Mb/minut video.....
Intressant box och häftigt att man kan bara flytta inspelat video via ftp till dator o säkert bränna dvd men så långt har jag ej kommit än ;-)