@milox Men det är ju sämre komponenter i maskinerna det är ju ren fakta. Läste någonstans att de chip och transistorer som sitter i kloner är av sämre kvalitet än dem som sitter i Dreambox egna. Jag vet av detta forumet att vissa fläktar på klonerna är värdelösa. Antingen låter de eller gör inte sitt jobb vilket resulterar i en uppbränd box. Dock så säger jag inte att en sådan box inte skulle kunna funka lika bra som en original box.
Men att säga att en klon box har lika bra komponenter är som att säga att ketchup är gott på macka.
Sen att vissa av oss kanske ratar kloner av olika anledningar måste vi väll ändå få uttrycka och få säga precis lika mycket som jag accepterar att det finns trådar här på forumet som handlar om just kloner och kineskopior. Bara att jag personligen inte vill lägga ner energi på det för att jag tycker det är fel.
Att du skulle va en dålig mänska tycker jag inte. Alla är vi olika. Varför jag ratar kloner beror på mitt jobb när jag ser alla löner och arbetstid och annat som krävs för att utveckla nya produkter. tex vi har en ny grej som vi har lagt ner så mycket tid och så mycket möda på sedan se efter ett halvår att likadan finnas ute på marknaden, fast med annat märke på. Så blir man lite besviken. Visst säljer vi patent så att andra tillverkare får tillverka våra delar och det är helt ok. Men de som tar en helt färdig produkt och sedan sätter dit sitt namn eller samma namn som originalet är omoraliskt och bara fel. Det är därför jag tycker att det är inte köparna som är idioter utan de som kopierar en annan produkt.
Iaf nu tänker inte jag prata mer om detta och önskar alla en trevlig dag.