Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Bilden fryser ofta

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Detta är väl ungefär som jag försökte visa i mitt inlägg 27.
    Men du, Atomized, är en fena på detta så allt borde vara kristallklart nu. Bra förklarat Atomized.

    Men kan nån förklara för mig vad raderna, i slutet av Tom80;s newcamd.list , har för funktion/betydelse?

    Kod:
    CWS_CONNECT_TIMEOUT = 20
    CWS_INCOMING_PORT = 12000
    CWS_DEBUG_PORT = 12001
    ADMIN_PASSWORD = secret 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 17
    Du var helt rätt ute i ditt inlägg 27!

    Jag får väl erkänna att jag inte hade lusläst det och eftersom Tom80:s konfiguration innehöll en massa skräp både på serversidan och på klienterna så gjorde jag en sammanfattning av nödvändig konfig både på servern och klienten.

    Vad gäller skräpet du listar ovan så är det vad jag förstår mest en massa rester från newcamd-tiden. Det fanns en tid före newcs när folk körde newcamd som kortserver, men det var före min tid och jag har aldrig själv kört newcamd. Även newcs börjar kännas gammalt nu och jag har själv inte kört newcs på ett och ett halvt år, men det mesta sitter väl kvar i huvudet.

    Här är lite gammal newcamd info jag hittade på nätet:

    # Timeout for cardserver login in 100ms
    CWS_CONNECT_TIMEOUT = 20

    # Port to listen for incoming cardserver connections (reverse login)
    # and/or admin connections
    CWS_INCOMING_PORT = 12000

    # Port to get a list of all connected cardservers, just telnet to it
    CWS_DEBUG_PORT = 12001

    # Lösenord för att logga in som admin på CWS_INCOMING_PORT
    ADMIN_PASSWORD
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Du var helt rätt ute i ditt inlägg 27!

    Jag får väl erkänna att jag inte hade lusläst det och eftersom Tom80:s konfiguration innehöll en massa skräp både på serversidan och på klienterna så gjorde jag en sammanfattning av nödvändig konfig både på servern och klienten.

    Vad gäller skräpet du listar ovan så är det vad jag förstår mest en massa rester från newcamd-tiden. Det fanns en tid före newcs när folk körde newcamd som kortserver, men det var före min tid och jag har aldrig själv kört newcamd. Även newcs börjar kännas gammalt nu och jag har själv inte kört newcs på ett och ett halvt år, men det mesta sitter väl kvar i huvudet.
    Tack för dina förklaringar av de övriga newcamd.list raderna.

    Atomized;
    Jag hade inte petat så mycket i newcs.xml delen som du såg, men det har ju du nu rett ut.

    Men som du kanske kommer ihåg har jag försökt lära mig om "AU settings"
    ( Har frågat lite om detta i andra trådar och du har förklarat jättebra där åxå)

    I detta fall har du satt au=on på bara "local" user.
    Borde det kanske vara bra att det även på stug-boxen?

    Ooops.... kom just på att Tom80 kör väl ena boxen hemma som server, och då måste den ju alltid vara på, så AU funktionen är ju därmed säkrad.
    Jag har AU=on i min stug-box, men jag kör ju mot server så då blir det ju annat.
    Senast redigerad av tobbe54 den 2013-02-08 klockan 12:03.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Man måste ju välja nivå på allting. Jag koncentrerade mig på att ta bort de rader som var HELT onödiga och ev. skulle kunna ställa till problem. Jag brydde mig inte om att ändra på t.ex. hans au-inställningar utan där kopierade jag bara raderna rätt av.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Man måste ju välja nivå på allting. Jag koncentrerade mig på att ta bort de rader som var HELT onödiga och ev. skulle kunna ställa till problem. Jag brydde mig inte om att ändra på t.ex. hans au-inställningar utan där kopierade jag bara raderna rätt av.
    Absolut ingen kritik mot ditt inlägg.

    Nu är jag inte så hemma på hur det funkar när man kör en box som server, så ta min utläggning om AU som en fundering om jag fattat allt rätt.
    Och det har väl kanske inte att göra med denna tråd, så ber om ursäkt för det.

    Hoppas nu Tom80 får bort sina frysningar med dina råd, Atomized.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tog inte illa upp. Jag bara förklarade att jag inte djupanalyserat hans konfiguration utan bara skalat bort "det onödiga".
    Det andra får man hoppas att han har koll på...?

    Annars återkommer väl Tom80 med fler frågor.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2011
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Lånar tråden då jag har liknande problem....

    Har en DM500HD har hemma som är uppkopplad mot en server som också står här hemma. I sommarstugan har jag en vu+ som är uppkopplad mot samma server.
    Boxen i sommarstugan och servern går som tåget, aldrig några problem utan alltid bild.
    Har däremot stora problem med min DM500HD. Bilden fryser ofta och i loggen för servern står det bara att DM500 är disconnected och efter några sekunder så kopplar den upp sig igen och bilden fungerar.
    Jag har även problem med att ansluta till denna box via DCC, får meddelandet "error 10057 in function send, socket is not connected". Har också problem med att flasha om boxen via webbläsaren då det inte går att logga in på den via ip-adressen. Dessa 2 problem har jag trots att jag kan se i weif för routern att boxen hela tiden får en IP-adress.
    Jag kan också pinga boxen och få svar men kan ändå inte koppla upp mot DCC eller komma åt den i webbläsaren för att kunna flasha.....


    Kan det vara något fel på boxen eller vad tror ni? Vore grymt tacksam för svar!

  7. #7
    Hej allihop!

    Jag provade att göra de där ändringarna i newcamd.list och newcs.xml i fredags. Kan väl erkänna att jag inte visste att man kan ta bort så mycket och det ändå kan fungera. Visste sedan tidigare att "rate2rate" rader i newcs.xml är av ondo så de hade jag tagit bort innan. Trodde också att man var tvungen att ha samtliga användare med i newcamd.list på servern men jag hade fattat fel. Hursomhelst så var jag upp till stugan under helgen och provade. Det fungerade utan minsta lilla frysning. Hoppas nu att det var detta fel!
    Jag tror mig ha koll på hur inställningarna i newcs och newcamd ska vara nu i alla fall. Har bara något småkrafs kvar att fixa till innan allt blir perfekt men det har jag med i en annan tråd.
    En liten fundering bara av nyfikenhet.Vad var det för rader jag egentligen tog bort i konfigureringen och finns det kanske någon sorts Wiki på vad de betyder?
    Tack så mycket alla ni som var med och skrev här i min tråd så mitt problem kunde lösas. Bra att det finns såna här forum!

    Mvh Tom

Liknande ämnen

  1. Bilden fryser sig då och då.
    Av barca007 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 20:49
  2. Bilden fryser!!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 23:04
  3. Bilden fryser
    Av masten i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 10:19
  4. Bilden fryser
    Av prettyvacant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:32
  5. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss