På tal om Mydalle, så skall ni veta att kompisen beställde en dm500c därifrån för ca 3veckor sedan (plus en extra fjärrkontroll till sin dm800), som de hade lagt in i samma kartong, bakom dm500c. Fjärrkontrollen orsakade att F-kontakten på tunern hade böjt sig lite, dvs den knäckte anslutningen lite grann, men dock var den inte hel. Samtidigt saknades F-kontakt till antennadaptern som brukar följa med i paketet. Han klagade direkt hos mydalle och skickade även med bilder på hur skadan såg ut, samt att det var fjärrkontrollen som DE hade lagt bakom boxen som orsakade skadan. Han påpekade också att om han skulle skicka tillbaka boxen till dem, så skulle detta kosta mer än att köpa en ny box.
Mydalle svarade med att de skulle kunna skicka en ny tuner till honom plus den extra F-kontakt-adaptern som saknades.
Leveransen kom igår till honom och nu blir det min uppgift att hjälpa honom att löda loss den gamla tunern och sätta in den nya !
Vilken lycka !
Med detta vill jag säga att det finns hopp hos mydalle att få sin box reparerad, fast det kan ju ta tid om man skulle skicka tillbaka den, och dessutom är det du som står för kostnaden, tror jag, om de inte kan skicka en fraktsedel till dig. De har ett FAQ, och det är många som ställt samma frågor som du frågar, så kolla på deras sida hur du gör.
Lycka till, hoppas att det löser sig !

Svara med citat