Intressant att folk börjar ha samma problem som jag haft.
Jag kör VIX men stora problem just med 1w....jag lyckades dock få dit kanalerna med sattelites.xml från http://sathunter.com/
Dock förstår inte jag varför man ska behöva krångla till med sattelites filer mm....har fått min dock fungera efter många om och men!
Jag har disq switch, så kan det ställa till med imaget en bugg där kanske?!
Samtliga mina andra receivers har och fungerar utan problem! Nu även vu+ultimon efter lite bråk!
Därav vill jag ej för tillfället testa nåt nytt...men fick på ett annat forum tips om nån image som heter Italysat....där det skall finnas fungerande blindscan som scannar rubbet på satteliterna så testa det! Har dock ej testat själv, men har man en bråkande image kan det ju vara värt testas....
Jag har mycket svårt tro det är parabolen....då jag själv hade liknande problem som ej var signal relaterade....fungerar det med gammal programvara kan det ju ej vara det! Dock skumt det fungera hos en vän, men som sagt hade han switch i sin tallrik eller kör han endast 1w rakt av?
Storleken skall ej vara nåt problem, bor själv i Norra delen av Sverige och här går det hur fint som helst få in 1w och 5ö med små tallrikar....tom går 13ö och 19ö rätt så fint som betydligt svagare satteliter för oss nordbor i alla fall här i norra delarna. Får tom 28ö in med CD wok....den går dock dåligt och behöver en större til den.