Visst är det så att har man 600 så får man köra scart men om man efterfrågar bra bild och tänker lägga pengar på en bra scart kan det vara värt att tänka till innan man bränner pengar på en fin kabel som aldrig kan ge "bra bild". Lägg på 1000 kr på dina 239 kr och köp en klonad box med HD och Hdmi så får du bra bild. Tänk "outside the box".. hehe... Ingen ide att lägga pengar på gammal teknik som sjunger på sista versen enligt mig. Jag har kört med 2 st klonade boxar nu i 3 resp 1 år och det har varit problemfritt och dessutom hd-biid och kristallklar bild på övriga kanaler. Den senaste kostade 1300 kr inkl frakt. Kör på en gammal scart tills vidare och spara ihop till en box med bra bild säger jag. Köp 3 betala för 1 om du köper klonade boxar och har man fler rum är det inte fel med fler boxar och om en går sönder så har man backup.
Väldigt konstigt att originalboxar från Dreambox inte sjunker i pris som allt annat i teknikvärlden, galet att det kostar 3-4 tkr för en originalbox. Påminner lite om Apple faktiskt, de är oxå bra på att ta betalt. Sjukt att DB fortfarande säjler boxar med scart, det är ju på gränsen till bluffmakeri.