Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Trasig Dreambox 500C?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Tackad
    26 gånger
    Varför flashar du inte om den helt enkelt? skit i backup-en, den kanske är skadad. Flasha om med nollmodemskabel och PC, och lägg in alla inställningar igen, det tar inte så lång tid.

Citat Ursprungligen postat av viairdeto Visa inlägg
    Varför flashar du inte om den helt enkelt? skit i backup-en, den kanske är skadad. Flasha om med nollmodemskabel och PC, och lägg in alla inställningar igen, det tar inte så lång tid.
    Men om jag köper ny box kan man ju välja en bättre Tycker denna fryser rätt ofta och antar det beror på värmeproblem. Som jag förstått det lider dom andra boxarna mindre av såna problem. Är rätt grinig på min nuvarande box bara för att det inte går som jag vill med backupen så den är inte värd en chans för tillfället. Ska prova senare i veckan å flasha om den, måste ladda lite för det ingreppet bara

Sorry For English :-|

I Had same prob on a DM500C But used a older version of DreamUP And it worked a treat

\\S.

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2012
    Tackad
    1 gånger
    Hade två stycken gamla DM500S som inte gick att flasha om med dreamup, oavsett version. Det var en trasig image som förhindrade OSet från att ladda korrekt.

Det slutade med att jag anslöt via serieport och avbröt uppstarten. Där talade jag om för boxen att köra "console" över serieporten och därmed så kunde jag avbryta uppstarten. Mina kunskaper i linux var rätt skrala, men jag lyckades på något märkligt sätt enligt denna guide:
    http://www.football-eye.com/mivanov/.../dreambox.html

Liknande ämnen

1. Dreambox 800 HD PVR trasig?
    Av PatricF i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-13, 20:48
  2. Trasig dreambox?
    Av joei73 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 10:24
  3. Trasig Dreambox?
    Av Hugleik i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 10:53
  4. Trasig Dreambox
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 00:01
  5. Dreambox 500c
    Av elke i forum Com Hem
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 13:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss