Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: DM7020HD med openpli 2.1 fråga

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    OK, har testat Gul knapp men då kommer ju Menyn fram för att välja ljud/text... Eller ska jag trycka gul i något annat läge ? Kanske skillnad DM7020HD ? (ska testa EMC senare idag om jag hittar den)
    Kan man inte få ut Media Playern och DVD playern i huvudmenyn precis som på iCVS ?

    Är ju skit yxigt och gå in i plugin menyn för att hitta mediaplayern och trycka på PVR för att spela upp iso's

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Jag har för mig att man kan få EMC att starta när man trycker på VIDEO på fjärren.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Hej micklarn !

    Uppenbarligen så skiljer sig fjärrisarna lite åt mellan boxarna min äldre DM500HD(iCVS just nu) har en rund/grå Video knapp men till min nya DM7020HD(openpli 2.1) så finns PVR istället för Video... gissar faktiskt att PVR startar EMC som ni pratat om... Hade lite otur när jag testade och tyckte bara den fungerade på DVD iso's men ser nu att det går att starta det mesta därifrån.

    Tack för hjälpen alla...

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Gul knapp efter att du tryck på PVR knappen, då kommer du till browse läge
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    OK, har testat Gul knapp men då kommer ju Menyn fram för att välja ljud/text... Eller ska jag trycka gul i något annat läge ? Kanske skillnad DM7020HD ? (ska testa EMC senare idag om jag hittar den)
    Kan man inte få ut Media Playern och DVD playern i huvudmenyn precis som på iCVS ?

    Är ju skit yxigt och gå in i plugin menyn för att hitta mediaplayern och trycka på PVR för att spela upp iso's

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    om du kör pli kan du spela allt med pvr spelaren, därför använder man gul knapp beroende på från var du vill spela upp, om du vill tillbaka till hembibliotek trycker du bara TV knapp längst ner, du kan även trycka meny i pvr läge och ändra inställningar, funktioner knappar
    Senast redigerad av crille44 den 2012-08-15 klockan 12:26.

Liknande ämnen

  1. DM7020HD + OpenPLI 2.1 trådlöst prob
    Av ulv86 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 17:32
  2. Dm7020HD + openpli + comhem
    Av beetan i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 20:31
  3. Dm7020hd
    Av J-zon i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 16:41
  4. DM7020HD Image på usb?
    Av rishult i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-28, 08:01
  5. DM7020HD finns i butik nu
    Av Deas i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 13:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss