Jag hade samma problem, det berodde på att mappen /media/hdd/movie inte fanns och hårddisken inte var automountad till den mappen.
//snake
Jag hade samma problem, det berodde på att mappen /media/hdd/movie inte fanns och hårddisken inte var automountad till den mappen.
//snake
Snake,
kan du vara snäll och beskriva mer i detalj vart jag ska göra detta eftersom jag inte är så duktig på detta. Jag vore jättetacksam för hjälp så att jag kan få ordning på detta som jag hållit på med nu i snart 3 månader utan att få det att fungera...
Hej!
Jag började med att formatera disken via menyn på boxen. Detta finns under Installation och system på de flesta konstellationer. Efter formateringen så finns där ett alternativ som heter något i stilt med "Automount partition" Detta skall du välja, Yes. Sen bootar du om boxen och efter omstart ansluter du via telnet och kör mkdir /media/hdd/movie Kan behöva en omstart efter det, är lite osäker. Efter detta så skall du kunna trycka på video knappen och nere i högra hörnet på det fönster skall du kunna se hur mycket utrymme som finns. Syns det inget så hittar inte boxen mappen. Står det ett väldigt lågt minne ca 19 Mb, så länkar du till boxens internminne. Då blir det problem om du spelar in.
Prova detta lycka till
//snake
Hej!
Jag har försökt att gå in och formatera disken via boxen som du föreslår men för det första hittar jag ingen meny där man kan formatera den externa hårddisken under Installation och System. När jag är under Installation-System har jag valt Inspelningssökväg bland följande: A/V inställningar, språk, anpassningar, tidszon, OSD, Display installation, nätverk, tangentbord, inspelningssökväg, video fininställning, utseende. Jag har även tittat under dessa ovan men hittar inget om formattering.
Men vad ska jag då göra under inspelningssökväg där följande finns:
Grund filmplats: /hdd/movie (jag har försökt ändra detta till media/hdd/movie säkert 200 gånger men inget händer) Är det fel?
timer inspelningsplats: grund filmlistplats
Direktinspelningsplats: grund filmlistplats
timeshipft plats: /media/hdd/
Jag är ju som ni förstår en rookie på detta och till råga på allt även blondin så jag behöver grundliga och tydliga instruktioner tack
Detta med telnet är inget heller som jag har sysslat med förut så lite mer utförliga instruktioner skulle jag uppskatta
Jag vill så gärna få till detta med inspelningsmöjligheten så please help me![]()