Visst är det FA som startade detta, men det är deras ensak om de vill förvandla PL till en engelsk angelägenhet istf något som hela världen vill se. Dessutom undrar jag vad de vinner på detta. Den engelska Swensson lär väl knappast skaffa viasat-abb för att komma åt de förbjudna sändningarna via sin parabol och de som verkligen vet vad de gör kan ju även i fortsättningen streama sändningar från någon vänlig själ med kabel-TV i Sverige. Det har väl alltid krävts en svensk adress för att skaffa ett TV-abb, så det gör väl att de minst insatta ger upp.

Det jag i första hand vänder mig mot är att Viasat inte kompenserar mig för att jag inte får den produkt som jag beställt. Visst har jag möjlighet att avsluta mitt abb utan problem då jag inte har någon bindningstid, men jag blir trött på att behöva lösa sådana här situationer. Viaplay är ingen kompensation då det inte ger mig möjlighet att se på de platser där jag kunnat se via parabol. Dessutom lär kvaliteten vara minst sagt tveksam, fast det behöver jag väl inte bekymra mig om då jag kör Linux vilket tydligen gör det tvärtkört att använda Viaplay (hmmm, hoppas vi nu inte hamnar i en sådan där dryg "Linux vs Windows"-konversation ;-) ).