Jag lånar tråden då jag också har nätverksproblem med min Sunray SR4. Det vanliga ethernetuttaget fungerar utmärkt, men jag har problem med wifi-anslutningen trots bra signalstyrka (ca 5m mellan dreambox och router).

Jag har provat med följande images utan framgång och felet är likadant på alla:
GP3.0.39-r2-dm800se-sr4-2012-01-03-sim2-SSL-84b.nfi
OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20120701-sim210-ssl84b.nfi
OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20120816-sim210-ssl84b.nfi

Jag kan söka efter trådlösa nät och hitta dessa, men därefter börjar problemen med att ansluta. Mot min Zyxelrouter P2601HN-F1 som är konfigurerad med WPA2-PSK lyckas jag ansluta och få ett ip-nummer, men nätet är "dött" därefter. Någon enstaka gång har jag lyckats telnet:a in mot min dreambox.

Ännu sämre blir det om jag provar att köra mot en Netgear CG3100 som jag provat att köra både som öppen, med WPA-PSK och WPA2-PSK. Där får jag inte ens något ip-nummer. Genom att telnet:a in via ethernetanslutningen och manuellt köra wpa_supplicant från dreamboxen ser jag att dreamboxen inte vill associera sig med aktuellt SSID oavsett vilket läge jag har krypteringen i.

Jag hittade en annan tråd (http://www.dreamoem.com/showthread.p...3-sim2-SSL-84b) om att byta ut plugin.py men detta fungerade inte heller.