Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Nasse

Nasse

Hej!

Ja, jag har sökt och läst en massa "how-to" men är orolig att jag gör fel och sänker min box pga att jag spelar in på flashminnet...

Jag undrar om någon vänlig själ kan förklara för mig hur jag och vart jag ska sätta parametrarna till min DM500HD för att kunna spela in på min Netgear Ready NAS.

NASen har IP 192.168.0.6 och har bockat i NFS. Har skapat en mapp i den redan delade originalfoldern "Media" som heter "DM_REC", sökvägen till den blir enligt Netgear, "c/media/DM_REC".

Ska jag ändra till den sökvägen eller ska det stå "/media/hdd" även om jag spelar in på NASEN??

Jag kör OpenPli och har varit inne under "SYSTEM" i boxen via fjärren och mounta enheter etc men är osäker att jag verkligen gör rätt.

Om någon kunde skriva ner vad och hur det ska stå under system/nätverk/mounting etc så blir jag en glad man!

Tack och bock!

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Tackad
    3 gånger
    Börja med att skapa en movie katalog i rooten på ditt share och se om det hjälper.
    DM 500HD - OpenPLI v4.0.7

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Tackad
    3 gånger
    Börja med att skapa en movie katalog (ej media) i rooten på ditt share och se om det hjälper.

Tack för svaret! Så jag ska ersätta "/media/hdd" med "/movie" som ligger i Nasens root?

Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Tackad
    3 gånger
    Nej, skapa bara en katalog i NAS:ens root som heter movie

Hej är det någon här som är vass på vad det gäller virituell fjärr, app i telefon för att styra tex Openbox S-10

Tjillevipp. Om jag har en mapp i rooten på en NAS som heter "movie", kommer dreamboxen att lägga det inspelade där "default" om det står /media/hdd/ ? Igår när jag jag fipplade med detta så står det helt plötsligt "export/hhd" i serversökvägen.

Ska det vara "/" innan "media/hdd/" eller ska det stå "media/hdd" eller va fan ska det stå

Dvs, ska det stå "/media/hdd/" eller "media/hdd". Blir fan inte klok på detta. Vad ska det vara för sökväg till Timeshift för där var det en annan sökväg.

Som det är nu verkar jag ha två st mounts för NASEN och båda har grön "bock" och grön hårddisksymbol. Men timeshift är inte möjligt säger den...Den ena sökvägen till servern står det "media/hdd" och till den andra står det c/media". Provade att lägga till ett "/" framför "media/hdd" men boxen vill inte spara det.

Hej igen

Nu har jag en mapp i rooten på NAS döpt till "movie". Dvs det finns tre mappar i NASEN, "backup", "media", "movie".

Jag kan spela upp filer ifrån "media" mappens undermapp som heter "Videos" ifrån Dreamboxen och har därmed kontakt. Dock syns inte mappen "media" i nätverksbläddaremenyn.

Jag kan inte använda Time Shift och inte spela in...

Vänligen titta på bifogade bilder och förklara för mig va fan jag gör fel!

bild001.JPG
    bild002.jpg
    bild003.jpg

Tackar!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad
    139 gånger
    use as HDD replacement = yes

-> crille44
    Kom hit så bjuder jag på en wirre!!

T A C K ! ! ! !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss