Säger du det så är det väl så, men det verkar väldigt osannolikt då Viasat inte har något intresse av att spärra sändningar i just Sverige. Om de inte stoppar signalen i satelliten så kan ju engelska tittare fortfarande snappa upp signalen, vilket ju är förbjudet och det är det som är orsaken till att PL jävlas med Viasat och oss.
Du får nog komma med mer info för att övertyga mig.
VU+ Solo 4K, VTi
DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
DM600PVR-S, Gemini 4.60
DM500T, Gemini 4.60
DM500C, Gemini 4.50
Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
Viasat
Comhem
Jag tror det är på det sättet att de spärrar alla deras kunders boxar att inte kunna läsa av koderna just då. För på något annat sätt kan jag inte förklara hur det kan fungera för mig.
Behöver jag ta screenshots på att det fungerar på lördagar rakt för att du ska få bevis?
Det hade varit mer intressant att förstå varför du kan se istället för att få bildbevis, men jag missunnar dig det inte och vi ska väl inte avslöja något som kan få Viasat att stänga dig ute också. Det lustiga med detta är ju att engelsmännen fortfarande kan se PL på TV om de lyckas övertala dig eller någon annan med samma tur att cardshare:a (men jag uppmanar dig inte att göra det). Hur kan PL tycka att det Viasat gjort är tillräckligt?
Det positiva med detta, för oss andra, är att det kanske kan finnas möjlighet att blockera dessa signaler som jävlas med våra boxar...
VU+ Solo 4K, VTi
DM8000HD-SSST, LT The Fifth Campaign SP8
DM800HD-S, LT The Fifth Campaign SP8
DM600PVR-S, Gemini 4.60
DM500T, Gemini 4.60
DM500C, Gemini 4.50
Wavefrontier T55 (28.2E, 19.2E, 13E, 5E, 0.8W)
Viasat
Comhem
Känns inte som det kan vara boxen. Det måste vara vilken version man har på sitt kort. Har som sagt själv ett 093E kort.
Finns det någon där ute som har bild med ett 093E kort?
Caid 093E = Ingen bild
Caid 090F = Bild (danielpeck)
Fyll gärna på listan...
DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
Goody Goody...
Vad kör ni för serveruppsättning och hur ser inställningarna ut?
Klart att det kan vara boxen, dom kan styra både det ena och det andra. Inställningar på server borde inte spela roll men t.ex. global emm's kan ju i teorin göra skillnad.
Den driftige med intresse kan ju lämpligen prova själv.
Kortet svarar ned tomt CW, inte mycket att göra åt för en softcam. Kortservern skulle möjligen spela roll men definitivt inte softcammen.
Allt hänger nog på vilket datum man har på korten, ett av min funka till det var dax för uppdatering av kortet förra helgen.
nu funkar inte det längre. så dom som har kvar september innan uppdatering behövs kanske har bild.