Jag är väl bara paranoid! Jag är rädd för att något ska gå på tok och då vill jag kunna återställa allt som det var, alternativt för att kunna lämna in den på garanti. Jag har läst några inlägg där folk har pajat sina boxar av en eller annan anledning pga. flashning av ny image... så det är väl det.
Men det går alltså att få tag på samma image igen från DMM (dream multimedia)? Om det skulle behövas?
Jag vill som sagt testa Newnigma2, för jag har läst mycket beröm om den på nätet senast. Jag har tagit hem ver. 3.3.2 för DM500HD (newnigma2-release-dm500hd-v3.3.2.zip).
Kan vi sätta punkt på det här med nollmodem kablage? Kommer jag någonsin behöva använda det? Jag misstänker att det inte ens är möjligt med en DM500HD i och med att den bara har mini-USB port... men jag vet inte... jag har ju annars en USB/RS232 adapter jag eventuellt kan använda...
Jag förstår att olika team står bakom de här olika "images" så som Newnigma2 eller Gemini, eller PeterPan, Evolution, etc. Men vad sjutton är dessa "images" som folk hela tiden snackar om? Är imagen inte mer än en fil helt enkelt? En NFI fil som innehåller det operativsystem och plugins, etc som man vill kunna köra? Som något slags råformat... typ som ISO eller BIN filer när man pratar om skivavbildningar av CD och DVD?...