Jag fattar knappt noll av det han skriver... dålig engelska! Om jag förstått nåt utav det så kan jag alltså göra så här för att installera Flash Backup på min egen box:
- Gå in på http://www.comhit.net/downloads.php?do=cat&id=194 och ladda ner t.ex. version 1.5.4 (enigmaplugin-extensions-gp3flashbackup_1.5.r0_mipsel.ipk.zip).
- Packa upp ZIP filen så att jag får fram enigmaplugin-extensions-gp3flashbackup_1.5.r0_mipsel.ipk filen.
- Via FTP kopiera över enigmaplugin-extensions-gp3flashbackup_1.5.r0_mipsel.ipk.zip till /tmp.
- Ansluta och starta ny telnet session till dreamboxen med PuTTYtel (eller telnet klienten i Windows).
- Skicka kommandot "ipkg install /tmp/enigmaplugin-extensions-gp3flashbackup_1.5.r0_mipsel.ipk"
Om allt går som det ska så bör alltså Flash Backup ha installerats på boxen? Jag fattar inte det där andra som han beskriver i den andra delen av hans inlägg. Det verkar som att han har lärt sig det här av en medelem som heter Nuance och sedan har han själv kommit på något bättre sätt att göra det på som han beskriver längre ner i sitt inlägg. Eller?...
Men med Flash Backup installerad så bör jag alltså kunna skapa en NFI image av det jag har just nu i boxen alltså? Kan någon bara bekräfta?... så att jag slipper göra mer research i ämnet helt i onödan.