Jag har fått för mig att det är bara kloner som har Gemini från början. Men jag kanske har fel då? Använder DMM (Dream Multimedia) Gemini images på sina egna boxar också?
Den här har en Genuine Dreambox plugin från början. Och jag har kört den och kollat koden jag fick mot DMMs webbsida. Det är en äkta Dreambox, alltså ingen klon. Folk har ju fifflat med ders Dream Multimedia hologram och kopierat deras produktkartonger och allt möjligt, fram till att de började använda någon typ av chip i sina boxar som skapar typ unika nummer så att man kan kontrollera äktheten på den. Det gör det enkelt att kontrollera om det är en äkta Dreambox. Sedan vet jag inte vilken image de brukar använda.
Alltså, som jag har förstått det så bygger alla dessa olika images till Dreambox från olika teams på den ursprungliga programvaran som Dream Multimedia har gjort till sina egna boxar. Då är det väl lätthänt att en och annan dialogruta ser likadan ut, men att det ändå kan vara helt annan image (iCVS, Gemini, eller vad det nu än är).