.......................
.......................
Senast redigerad av rasmuslyckhammar den 2012-09-25 klockan 08:54.
Om du ska köpa en ny dreambox så skiljer det jävligt mycket. En ny 500HD kostar runt 3000kr och dom billigaste 500C går dock inte att köpa nya vad jag vet men kostar runt 500-hundringen på blocket. Jag undrar också om det är värt att lägga pengar på en HD box?
Kan låna tråden lite. Läste i eran wiki "HD-sändningarna kan man inte se p.g.a. att Com Hem pairar sina kort till boxen, detta innebär att man endast kan se HD-kanalerna med Com Hem's godkända HD-mottagare eller CI+ CA-Modul "
Så man kan alltså inte se HD kanaler med "Dreambox 500HD" versionen, eller kan man det?
Edit: Skulle man kunna använda en "Miraclebox 7 HD C/T2" ?
Senast redigerad av dummer87 den 2012-09-24 klockan 20:04.
Klart som fanken att en hd box är att föredra till en lcd tv iom att den skalar upp sändningen och får bättre bild nej du kan inte få in hd kanaler på comhem. Har visserligen inte comhem själv fast jag har varit med på detta forum nu ett bra tag och vet att det är såhär
......................
Senast redigerad av rasmuslyckhammar den 2012-09-25 klockan 08:52.
........................
jag skulle inte ha en nick som du om jag vore du rasmus.
kan för övrigt säga att bilden blir jävligt mycket bättre med en dm800 än med dm500 på alla kanaler.
Märks speciellt på en större tv, har en gammal tjock tv där dm500 bilden ser bra ut, men på min platt tv är den mycket suddigare än med en dm800.
..........................
Precis även om du har hd boxx så kmr kanalerna komma in i din box i listan osv men du kmr inte kunna se på dom, dom ända hd kanalerna du kan titta på är 1 2 4 hd. resten är bara glömma. finns nåra som har löst pairingen på comhem men ingen som säger ett knyst.