Eftersom jag inte har någon fysisk hårdvara ansluten till min burk har jag inga problem att installera MePo+TV-Server på min laptop och testa uppgraderingar eller plugins eller leka i största allmänhet, och detta utan att behöva koppla bort usb/pci/firewire eller whatever för att få tillgång till min tuner, den går ju via nätverket
Dessutom om jag vill köra min tv-server virtuell så behöver jag inte fippla med att försöka mappa ett fysiskt kort/usb till den virtuella maskinen, det går ju via nätverket.
Man är ju alltid smånervös när man uppdaterar sin "produktions tv" om nåt går åt skogen, men nu kan man testa enklare.
Jag som använder MediaPortal har ju hela tiden haft en tv-server tillgänglig via nätverket, men andra program förutsätter ju att man har tunern ansluten direkt till den enheten där man kör programmet, och har man då velat ha en tv i vardagsrummet och en i sovrummet har man ju varit tvungen att köpa två separata enheter och koppla till respektive burk som dessutom måste ha tv-antenn, vilket inte finns i alla sovrum... Så med hdhomerun så slipper man mycket fippel
Skulle aldrig köpa en usb/firewire/pci mottagare igen, bästa som hänt sedan hjulet och elden uppfanns![]()