Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Lite frågor om setup för cardsharing

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Comploha Visa inlägg
    Jag har köpt boxen färdig installerad, har inget kort i den. Jag har dock som jag skrev ovan båda mgcamd och cccam installerade på boxen. Mgcamd är den som är aktiv eller startad tror jag det står i menyn.
    Vi supportar eller diskuterar inte cardsharing utanför det egna hushållet...
    Se reglerna!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Vi supportar eller diskuterar inte cardsharing utanför det egna hushållet...
    Se reglerna!
    Okej... Frågan gäller väl inte cardsharing utanför det egna hushållet?

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Principen är att i den första boxen måste du ha en kortserverprogramvara som läser ditt programkort. Kan vara oscam eller newcs t.ex. I den första boxen måste du också ha en klientprogramvara som anropar kortservern och dekrypterar bilden. Kan vara mgcamd t.ex.

    På den andra boxen räcker det med en klient, t.ex. mgcamd, som anropar kortservern på den första boxen.

    Du kan använda i stort sett vilken Dreambox som helst som andrabox. Men om du har kabel-TV måste det vara en C modell.
    Senast redigerad av atomized den 2012-09-29 klockan 16:39.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Jo eftersom du inte har kortet i ditt egna hushåll...
    Du har d.v.s. inget eget abonnemang (Kort)...Du snyltar på något CS Nätverk eller någon annans kort utanför ditt hushåll.
    Så gör om gör rätt...skaffa dig ett eget abonnemang hos Boxer, viasat och/eller Canal Digital.
    Senast redigerad av Minime den 2012-10-02 klockan 14:57.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-20, 18:44
  2. Frågor ang Dreambox och min setup
    Av Benz i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 17:37
  3. lite ppv frågor!!
    Av sassa i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-22, 21:05
  4. [LÖST] Lite frågor
    Av jsmith i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 18:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss