Principen är att i den första boxen måste du ha en kortserverprogramvara som läser ditt programkort. Kan vara oscam eller newcs t.ex. I den första boxen måste du också ha en klientprogramvara som anropar kortservern och dekrypterar bilden. Kan vara mgcamd t.ex.
På den andra boxen räcker det med en klient, t.ex. mgcamd, som anropar kortservern på den första boxen.
Du kan använda i stort sett vilken Dreambox som helst som andrabox. Men om du har kabel-TV måste det vara en C modell.
Senast redigerad av atomized den 2012-09-29 klockan 16:39.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jo eftersom du inte har kortet i ditt egna hushåll...
Du har d.v.s. inget eget abonnemang (Kort)...Du snyltar på något CS Nätverk eller någon annans kort utanför ditt hushåll.
Så gör om gör rätt...skaffa dig ett eget abonnemang hos Boxer, viasat och/eller Canal Digital.
Senast redigerad av Minime den 2012-10-02 klockan 14:57.