Problemet kvarstår oavsett din åsikt, mitt yrke är precis irrelevant för tråden. Mina upplevelse med Uno boxen är att den är mycket komputent, men tyvärr har jag på den tidigare och utbytesboxen jag har nu signal problem. Höga ber värden och låga signal värden som vägrar försvinna. Att problemet skulle ligga i kablar, utsändning, utagget i väggen osv osv finner jag som mycket liten då andra boxar jag provat med inte har samma problem. Senast i helgen provat med en gammal dm500+ och dm 500hd med samma kabel. Uno'n har dom värdena jag beskriver med följd av att många kanaler ej kan visas eller bilden försvinner. Menas dm boxarna visar den perfekt och alla kanaler fungerar. När dom samtidigt eller om vart annat är inkopplade.

Då kunskaperna är begränsade kring ämnet så har felsökningen bara bestått i info som jag läst här eller på andra forum. Kom med tips på vad i problemet kan bestå i för nått är det, det var i från tips på detta forumet som jag bestämde mig för att köpa en vu+ Uno från första början.