Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Köra DCC på Ubuntu?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Kanske att det går att köra DCC genom WINE (Aldrig provat detta själv), men annars så funkar telnet helt ok innom LANet...putty finns att laddaner genom source så man kan bygga det i Linux, om man inte gillar terminalen...
    Ska du ftp:a och tycker det är besvärligt med text baserad ftp och massa kommandon så kan jag rekommendera filezilla.

    Vill du bara ändra i newcamd.list så finns det en liten enkel mgcamd editor för just detta som fungerar i Linux.
    Senast redigerad av Minime den 2012-11-27 klockan 07:18.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Ska du ftp:a och tycker det är besvärligt med text baserad ftp och massa kommandon så kan jag rekommendera filezilla.

    Vill du bara ändra i newcamd.list så finns det en liten enkel mgcamd editor för just detta som fungerar i Linux.
    OK, kör Filezilla i Windows men får kolla på en Ubuntu version.

    Jo, det var just newcamd.list jag skulle justera i, så jag ska prova mgcamd editor ikväll
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

Liknande ämnen

  1. Köra trådlöst med AP
    Av khasim i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 14:20
  2. kan fd UPC hus köra med 500C?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 09:21
  3. Går det köra DM 500s som cs med två kort?
    Av rubashov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 15:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss