Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: DM 800hd kopplar inte upp mot server

DM 800hd kopplar inte upp mot server

Håller på att bli konstig, grafikkortet kraschade på servern så jag bara plockade hårdisken och kastade in i en annan dator.
    Ubuntu startade upp fint, servern bytte adress lokalt det är allt jag kan se men jag kan inte få min DM 800hd att gå in i servern. Har en box i sommarstugan och den kommer in utifrån utan problem. eftersom servern bytte adress internt så det enda jag gjorde lokalt var att jag ändrade newcamd.conf filen i boxen till den nya adressen. Har nog testat allt nu men lika f-n så funkar det inte, jag kan ju se på servern att den inte går in och försöker, medans boxen i stugan går in och funkar fint

Alla förslag beaktas :-)

Medlem smegmas avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Tackad
    4 gånger

Sv: DM 800hd kopplar inte upp mot server

Vad står det om du startar mgcam genom telnet?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Tackad
    13 gånger
    Förmodar att du letar i tuxboxmappen eftersom du säger att filen heter newcamd.conf.

Du har inte en fil i keysmappen som heter newcamd.list ?? Isåfall så prioriterar den filen i keysmappen före den i tuxboxmapppen.
    Om det finns en newcamd.list fil i din keysmapp så måste du editera den för att ändringarna skall gälla.
    Senast redigerad av balob den 2012-11-29 klockan 09:41.

Nix, bytte dessutom image för att testa, laddade ner en äldre vers av ramimaher, Vti vers 0,1,och där fanns inte ens config filen med, la in den var/tuxb. Funkar inte

Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Tackad
    311 gånger
    Hmmmm.

newcamd.conf är förlegad, du ska använda newcamd.list & den SKALL ligga i /var/keys (som oftasts är en symlänk till /usr/keys)
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Nix, varken list eller conf verkar funka. Bytte image igen till rahmimaher newnigma, flashade via nätverket, funkade kanon, hade bootloader 82 och flashade in 84'an rakt av med nfi filen, inget separat för bootloadern. Gjorde kanalsökning 844 kanaler funna, signal enligt satfindern 14,5 och låst.
    La in newcamd.list i keys som du skrev med det interna ip'n till servern = 192.168.1.66, nix funkar inte. Slängde in newcamd.conf i var/tuxbox med samma ip, lät i och för sig list filen ligga kvar men icke, funkar inte

Hur löste det sig? Har samma problem fast med en xtrend et 9200

Liknande ämnen

1. Hittar inte cable.xml på 800HD clon
    Av Hary_ i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-06-07, 18:45
  2. DM500 MgCamd 1,35a problem kopplar ner
    Av kavvis i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 18:54
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 10:49
  4. Hur kopplar man DVD-dekoder-TV?
    Av svebbe i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-07, 19:43
  5. hur kopplar man in en annan tv med en samsung 9500
    Av palulis i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-10, 09:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss