Efter ett påpekande är detta nog ett problem som snarare är relaterat till inspelning än till uppspelning. Det kan stämma eftersom felmeddelandet säger att ringbuffern väntar på data.
Skall därför fokusera felsökningen på att kolla om insignalen till MythTV är störd. Det kan jag göra med mplayer. Även om det tar emot (kallt och snö på taket) så måste jag även kontrollera om parabolen är rätt inställd mot Thor, dvs maximera insignalen från LNB.
Skall även kolla om det finns nya drivrutiner till DVB-S-kortet. Det kan också bero på att DVB-S-kortet sitter i fel slot i datorn vilket påverkar interrupts då datorn är fullsmetad med ett antal nätverkskort och ett raidkort. Slutligen kan det bero på sasc-ng.
Uppslag finns det, det gäller bara att beta av dem....
En sak som jag funderar på är att efter jag ändrade att default storage-group skulle lagras på SSD:n istället för på Raid-arrayen minskade fenomenet. Det pekar på att det kanske är problem med interrrupts, dvs jag måste disponera om placeringen av korten så DVB-S-kortet får ett annat interrupt?
Som sagt, jag har en del att göra...