Det verkar sannolikt. Har köpt licensen nu och inväntar svar från Raspberry Pi Store. Tack för hjälpen!
Det verkar sannolikt. Har köpt licensen nu och inväntar svar från Raspberry Pi Store. Tack för hjälpen!
Vet inte,
Men
med "Vu+/Enigma2 addon" iofs inte riktigt samma sak, så behövde jag ingen sådan där licens för bild & ljud.
Du försöker väl inte få ut bild till båda xbmc samtidigt, ??
lycka till
edit: körde tidigare wheezy men det fungerar bättre med dist. inkl xbmc outofthebox.
edit 2 jaha löst....
Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-04-21 klockan 20:31.
Jag är intresserad av en lösning med xbmc som diskuteras i denna tråd och har en fråga innan jag börjar skaffa grejor för att sätta ihop lösningen. Jag har tre olika single tuner dreambox (2 x dm500 + 1 x dm800hd). Kan jag lägga in alla tre boxar i xbmc och sen välja vilka av dessa boxar jag vill se från?
Någon som vet om det funkar (bra) med flera dm500 om man kör vtuner och tvheadend? Funderat på att köpa några gamla 500c-boxar och ha dessa endast som tv-kort till ex.vis tvheadend och sen köra xbmc på klienterna. Men det kanske är en dålig idé?
Är det möjligt att få ut SVTs HD-kanaler ur en dm500c via vtuner?
Dm500 funkar inge vidare med streaming så skulle inte hoppa på det tåget !
Kolla in Sundtek istället och kör en tvheadend server http://sundtek.com/shop/By-Brand/Man...me-DVB-CT.html