Ralfredo, jag tror inte tekniken har ändrats från comhems sida, däremot är det nog så att dom inte sänder ut AC3 eller vad det nu är du har problem med. Anledningarna kan vara många. Vad gäller t.ex. analoga kanaler (eftersom jag har erfarenhet av detta). Så kunde man inte ända ut NiCAM ljud på kanalerna och placera dem bredvid varandra, eftersom själva ljudet rörde sig utanför kanalbredden. Man fick då antingen kapa bort en del av NiCAM ljudet eller köra med A2-stereo ljud istället.

Så jag kan tänka mig att något liknande kan gälla när det är digitalt, AC3 eller Dolby Digital tar mer plats än vanligt stereoljud. Lite som med DTS eller AC3 ljud på .mkv filer så det skiljer lite. Kan vara så att dom behöver utrymmet till annat eller av någon annan anledning.

Men det är ju helt klart så som du säger, det är intressant om andra med Comhem som har typ, orginalbox kan få ut AC3 eller DD ljud direkt från filmer och annat som man tittar på. Eller har dessa problem något att göra med att Comhem introducerade TiVO ?