Om det är en klon blir jag inte förvånad. Men annars så ska du stänga av ac3/dts nedmuxning i A/V inställningarna och välja enbart AC3 ljud på kanalen du tittar på.
Själv fick jag koppla den optiska via tvn till hembion för att få det att fungera på min klon.