Tunern är ny, menar du att det kan hjälpa ändå ?
Jag tror mera att det är ngt fel på matningsspäning till tunern från moderkortet, där skulle man haft lite felsökningstips.
Tunern är ny, menar du att det kan hjälpa ändå ?
Jag tror mera att det är ngt fel på matningsspäning till tunern från moderkortet, där skulle man haft lite felsökningstips.
Har du bytt de stora kondensatorerna (4700 uF)?
Det är ingen fel med Tuner, men med modding, Tuner får "egen strömkälla med ökad rippelströmstålighet" RMS och brusfiltrering. Efter modding har man inga problemet med HD-kanalerna heller.
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a
Korekt. Forhike@ och jag har detta elaborerat tidigare.
http://www.comhit.net/showthread.php...hlight=forhike
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a
Fungerar, behövs bild på din Tuner, det är fyrasätesversionen.