Hmmmm.
Men alltså, den prylen är en "dum" box, så varför inte köpa en riktig box på en gång, du måste ju ändå ha en extern enhet.
Hmmmm.
Men alltså, den prylen är en "dum" box, så varför inte köpa en riktig box på en gång, du måste ju ändå ha en extern enhet.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Varför måste jag ha en extern enhet? Om jag förstod det rätt så gjorde denna boxen om signalen till DVB-C så jag kan använda den inbyggda dvb-c boxen i tv:n? Då behöver jag väll inget annat?
men du får ju en enhet som på bilden som är större än en box tex dreambox
då är det ju en extra enhet
Ahh jo jo men den kan jag skuffa undan någonstans och den behöver ju inte styras. Jag vill slippa extra fjärrkontroller osv... Plus att det blir lättare att förklara för frugan hur det funkar när det bara är att sätta på tv:n och välja den kanal man vill se![]()
Hmmm.
Och då måste du ha en CA-modul + ett kort för VARJE kanal du vill se på. Skitsmart !!!
Föräxten, VAD har du tänk att titta på ? Vilket utbud ?? Du har inte samma kortläsare (CA-modul) till Comhem som till Viasat eller cmore.
Senast redigerad av matkoh den 2013-01-30 klockan 14:47.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Njae, ett kort per frekvens. Många kanaler ligger väll på samma frekvens? Om jag fattade det rätt så kunde man dessutom låta krypteringen ligga kvar så att avkrypteringen fortfarande görs på kortet i tv:n. Vet dock inte om det är så smidigt... Lite därför jag frågade här.
nä inget smidigt alls vad tror du korten kommer att kosta + kortavgift osv så inget för hemmabruk enligt min mening
skaffa en dreambox den är enkel så