Då borde det vara en original. Ladda hem senaste dreamup o kör i ssl84 o sen imagen, precis som matkoh sa.
Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
Då borde det vara en original. Ladda hem senaste dreamup o kör i ssl84 o sen imagen, precis som matkoh sa.
Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Har 500HD, både clon och original.
För att förbereda ominstallation tänkte jag införskaffa ett "USB-snöre" som Matkoh rekommenderar.
Men vill kolla att man skaffar rätt;
Har alltså mini-usb på båda typer DM500HD. Och dessutom vanlig USB på "Clon" boxarna.
Har inte kollat så noga på den dator jag brukar flasha med (har hittills klarat mig att köra via browser/nätverket), om den har serieport.
Om den har det, köper jag en; Serialkontakt < - > mini-usb, typ en sådan här?
Om den bara har USB; kan jag använda en sådan här (5pin)? Alternativt denna (12pin)
Eller vad använder ni, som kan, för kabel?![]()
__________________________________________________ _________________________________________________
Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a
Hmmm.
Du behöver en "vanlig" USB - mini-usb snöre & sedan programmet Dreamup samt USB to UART programmet som finns här: http://www.dream-multimedia-tv.de/downloadcenter
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
hittar bara openpli 3.0 beta
Tack Matkoh och ni andra för hjälpen nu funkar det.
Väldigt underligt openpli 1,0 mgcamd 1,30 =bild men fjärren funkar inte (den nya modellen), openpli 3,0 senaste och mgcamd 1,30 ingen bild men fjärren funkar
(lika med mgcamd 1,34) va trött man blir
Hmmm.
Och du har satt b:06 i mg_cfg ??
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero