Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Oscam + canal digital, svart i rutan

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    Hej
    Jag har inte råkat ut för det här så jag vet inte hur och om det fungerar men läst att i oscam emm:s skrivs så länge kortet är updaterat. Om kortet är "färsk" eller är helt avaktualiserat då oscam "nonchalerar" sånt kort och efter 3 första förfrågningar slutar att kommunicera med den.

    Botmedel mot det här skulle vara fil oscam.dvbapi med nedanstående rad:

    P: 0B00:000000 1

    alltså:

    P står för priority, 0B00:000000 för caid och ident i din fall och "etta" på slutet (efter mellanslag) att oscam kontinuering ska kommunicera med ditt kort

    Hoppas det hjälper

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    7
    Tackad
    1 gånger
    Låtit den stå på (på kanal 5) utan någon framgång. Testar nu SSIVs tips och ser om det hjälper. Kortet är som sagt helt nytt och inte suttit i någon vanlig box tidigare. Beställd med en tv-modul men som inte passade till tvn. Kortet fungerade ett ag (är väl inställt/konfigurerat från leverantören när man får det) så SSIVs ide låter ju som att det kan vara relaterat.

    Återkommer med testresultat

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    7
    Tackad
    1 gånger
    Grymt, trodde det skulle ta ett tag. Nu kom bilden fram igen! Tackar!

    edit: Tack för engagemang och verifiering från dig med atomized

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    12 gånger
    Glad att det funkar
    Nu kan du ta bort hela filen oscam.dvbapi eller ta bort "ettan" på slutet av raden.
    Jag har läst också att man avråder att ha detta funktion igång permanent. Kortet skall updateras från månad till månad med de 3 resterande filerna som atomized skrivit.

  5. #5
    Går detta att lösa även om man enbart kör med en HTPC hemma så man inte kan köra dvbapi direkt inom boxen som kör både server och softcam?
    Kan man väcka upp kortet ändå eller måste det sättas i en box som kan återuppliva det?
    Jag får massor med EMM, men ingen som verkar uppdatera hockey-paketet på mitt CD kort.
    (även här har kortet aldrig suttit i en box innan det hamnade i kortläsaren till datorn som kör oscam)

  6. #6
    Har det ni nämnde ovan med detta att göra, eller är det olika äpplen och päron?
    http://www.streamboard.tv/oscam/changeset/8377

Liknande ämnen

  1. Canal Digital och OScam
    Av radical2005 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-15, 23:45
  2. canal digital autouppdate i oscam server?
    Av spamb i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 20:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss