Ah, så det är just 800HD SE som är den som gäller, eller är mest populär. Antar det inte direkt kommer någon ny modell från dreambox inom den närmaste framtiden. Vad gäller satelliter så har jag bra koll på det mesta, det är dreambox jag inte vet så mycket om, även om jag kört olika linux genom åren osv. Är ingen expert men dreambox är ju en värld för sig. Har parabol med två quad LNB, en för CD en för viasat. Måste dock köra med diseqc, fast jag vet att jag måste ha två kablar så man kan titta på en kanal och spela in från en annan, får jag kommer använda boxen på de sättet. Antar dreambox inte har stöd för unicable / SCR fast det kräver ju också ny LNB. Men sak samma, kör med två kablar så blir det bra.
Men hur är det med tunern. Det konstiga är ju att det står in / out på baksidan av boxen, det ska ju vara två ingångar om man ska kunna spela in parallellt med att man tittar på annan kanal. Och jag antar att tunern som följer med är en S2 som fixar HD kanalerna. Och man kan inte se på en dreambox om den är äkta antar jag man måste köra test grejen i boxen eller går det att kolla på nätet på något vis ?