bello77, jaha, säger du det. Intressant. Har läst lite mer på andra forum om just det här med t.ex CI+ som jag delvis antar kan vara kopplat till detta med viasat HD. Alltså hur det fungerar rent tekniskt, antar något liknande används i boxarna när man kopplar korten till boxarna osv. Sedan är det iofs inte Viasats fel eftersom det är ett krav på ny teknik för just HDTV för man vill antagligen förhindra kortdelning osv.

Jag antar dock att med ett kort, samt CI+ CA-Modul och en box som klarar CI+ tekniken, att det rent teknisk går att använda den box man vill, och att detta fortfarande är godkänt från leverantörerna. Så vad gäller Conax från CD skulle dom kunna tillåta det. Då kan man i alla fall använda kort, spela in okrypterade .ts filer osv. Fast inte dela kortet då som man gör nu, för Viasat har ju inte gett ut några CA-moduler till vanligt folk.

Undrar då om det verkligen går att kortdela viasat HD eller om det som finns där ute är "fejk", alternativt gamla fungerande kort osv. Jag har än så länge inte hittat någon definitiv information på nätet om att det går att komma runt problemet.