Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Vilket TBS kort till min HTPC eller PC ?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    1. Ok så det är ingen skillnad, bra att veta att prestandamässigt så är det ointressant om man kör med kort direkt i t.ex. en dreambox eller plockar upp koderna från ett nätverk. Med undantag för att man kan drabbas av eventuella störningar osv, jämfört med om man har kortet direkt i boxen. Men det gäller ju allt möjligt annat också, när man surfar, sidor som är tillfälligt nere osv. Inget konstigt med det egentligen.

2. Ok, här är det något jag har missat då, tolkar jag det rätt nu ? Så förutom att ha en CA modul som har CI+ så måste även digitalboxen (eller i det här fallet kortet) ha stöd för det eller. Känner mig helt förvirrad kring detta.

3. Är inte så viktigt egentligen, jag är bara förvirrad kring CI+ med CA modul eller vad det innebär, samt chip paring, eller box paring. Missledande information på nätet som är svårt att tolka vad som gäller.

4. Jo, jag tolkar det så också att TBS6991 egentligen bara är två kort i ett, fast dom borde kunna gjort så att ett kort i en CA modul gick till båda tuners, men antagligen inte gjort så.

-----------------------------

Ok, så jag bör alltså skaffa ett TBS6925 samt någon kortläsare och köra den vägen. Det tycks vara så att man även måste ha en CI+ kompatibel mottagare, och det verkar ju inte finnas något sådant vad gäller TV-kort till datorn, så frågan är om sådant kommer i framtiden för att kunna titta på just HDTV kanaler som är drabbade, fast det gäller ju bara Viasat och inte CD som jag har. Frågan är ju om det finns något hinder för TV-kort att ha CI slot och stödja CI+ CA-moduler med kort i framtiden.

Mediaportal, forumlänk. Låter intressant. Bra att det delvis går att spela in .ts filer dekryptera, återstår att se vilka program som klarar av det osv. Och tack för så snabbt svar. Kliar lite i fingrarna vill beställa kortet och komma igång, plus snön måste bort fort så jag kan montera en till parabol. Hittat forumet och läser lite där om just TBS kort, dom verkar bra, men svårt veta vad jag ska skaffa med tanka på ovanstående frågor osv.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2013-02-28 klockan 19:21.

Liknande ämnen

1. Viasat och DVB-s kort i HTPC eller dylikt!
    Av Kalledoo i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 15:17
  2. Vilket DVB-C kort till datorn?
    Av newneal i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 16:08
  3. Digital-TV-kort till HTPC för UPC?
    Av Starmac i forum HTPC
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 10:06
  4. Vilket Tv kort till datorn?
    Av Ravenofoden i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 15:40
  5. Vilket kort till CD
    Av Buller i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 22:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss