Då kan jag informera TS om att vita boxen även har andra problem, som jag själv upptäckt. Har iofs inget med ditt fel att göra men den innehåller buggar. T.ex. så kan min box inte låsa på marksända muxen som har SVT kanalerna, funkade med alla andra boxar vi har / har haft. Gratis kanaler, bra signalstyrka men nej, den tar inte in muxen och man kan inte lägga in den själv. Har rapporterat in det, antagligen samma problem i hela landet.

Fel nummer två är att man inte kan ändra för unicable, trots att det står baktill på lådan att den har stöd för det. Antagligen är det så pga canal digitals egen mjukvara att dom tagit bort den möjligheten. Uselt, för då kan man ju inte spela in ett program samtidigt som man tittar på ett annat, eftersom boxen bara har en ingång för koaxen från parabolen. Däremot ger boxen riktigt bra bild tycker jag, men som sagt, mycket kvar för dem att fixa i mjukvaran till boxen anser jag.

Nu vet jag inte om ditt problem är just detta, men det vore intressant om du kunde köra kortet i en vanlig äldre svart box för att se om det funkar där. Sedan måste kortet kopplats till boxen, fungerar inte titta annars, så var det för mig i alla fall. Så frågan om det är ditt kort eller boxen som har buggar i programvaran som påverkar det problemet du har. Du känner ingen som har en äldre CD box (om du inte har en själv) då skulle du kunna låna den och prova.

CDs support är ganska bra tycker jag, jämfört med andra bolag där dom struntar i kunderna. Dom försöker i alla fall så gott det går tycker jag. Har bara haft positiva upplevelser av deras support.