-
Nja, jag tror inte kortdelning kommer försvinna. Det enda positiva än så länge är CI+ då det finns CA-moduler som har detta stöd och jag tror det är tillräckligt för att kunna se på HDTV kanaler, även i framtiden. Varpå man kan välja vilken box man vill använda. Gäller ju då inte alla leverantörer osv. Värst är kabel-tv bolagen vad gäller att implementera CI+ eller om det är koppla kort till boxar. Antagligen kommer man kunna gå runt det misstänker jag.
Frågan är dock om CI+ kommer sätta stop för kortdelning. Då jag har tolkat det som att kommunikationen mellan boxen och själva kortet blir krypterad, vilket den inte är idag, och det är därför man kan kortdela. Men man kanske kan snappa upp okrypterad trafik på annat sätt, plus det måste ju gå att emulera miljön som gör att man kopplar kort till en box. Systemet är ju inte unikt, så knäcker man en har man ju fixat rubbet. Jag misstänker att detta system dessutom gäller alla leverantörer, det är en och samma teknik. Så det kommer nog att knäckas tror jag.
Senast redigerad av DennisOlof den 2013-03-06 klockan 21:51.
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler