Hej!
Tack! Det är ett bra steg på vägen. Det är en del saker jag inte fattar (känner mig som en nybörjare trots ca 5 års användning av Mythtv med Comhem....).
1. När jag koller på TBS6985, så har det 4 ingångar för coax-kablar. Ehr.... jag som tänkte att 4 tuner card betydde att jag tog in signalet via EN kabel men kunde titta på flera multiplexar. Hur ska man använda dessa 4 ingångar? Splitta kabeln som kommer från parabolen, eller....?
2. Varför är det svårt med HD-kanaler, och känner du till var jag kan läsa mer om detta? (söker men finner mest saker som gör mig förvirrad)
3. Jag har en phoenix-läsare liggande, som jag aldrig använt (var tanken att göra cardsharing men det blev inte av, fanns inte behov). Är det bättre att ha en sån + t ex TBS6985 än att köpa ett med CI-slot? Om så... hur får man en sån läsare att fungera med kortet? Saknar helt erfarenhet av det, men tycker mig ha sett nåt att cardsharing kan vara svårt med satellitkanaler....?
4. Vad innebär det här med att det inte finns nån CAM? Det finns ju ett kort som måste läsas av nåt. Fungerar det inte med ett PCI-kort med medföljande CAM som jag stoppar in kortet i? (har inte börjat använda viasat ännu, flyttar inte förrän om två veckor).
Mvh
Magnus