Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
Nej, inte annat än att jag nu kör på fiber via dalaenergis stadsnät. Mycket bättre än att man har t.ex. TP-uttag i lägenheter som många har. Där kan man ju bara få IPTV. Fördelen med fiberdosan i lägenheten är ju att den är triple play. Man kan alltså få direkt från dosan, IPTV, Internet, Telefoni, samt vanlig koax konverterare. Så man får analogt eller digitalt, så det finns analogt och DVB-C från Canal Digital.

Fungerar alltså precis som man har ett comhem uttag men det bärs över fiber, inget fel på IPTV men man slipper då hålla på med IPTV och kan fortsätta med hederlig standardiserad DVB-C matning, precis som med vanlig kabel-TV. Iofs förstår jag varför man inte vill dra fiber till lägenheter, det är ju betydligt enklare hantera TP-kablar.

Annars har jag inte hört något nytt om IPTV.
Som nämns i första inlägget så kommer ju alla de allmännyttiga bostadsbolagen i Göteborg – Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Poseidon och GöteborgsLokaler att släcka ner kabel-TV-nätet i sina bostäder och istället erbjuda IPTV genom fibersatsningen "Framtidens Bredband".

Är ganska säker på att svaret är nej men finns det någon operatör som erbjuder DVB-C-signal till lägenheten via fibern/TP-uttaget genom Framtidens Bredband i Göteborg?