Hej
Allt med huvuden, Diseq etc funkar OK. Mitt problem avgränsar sig i huvudsak till att spela in flera kanaler och samtidigt kunna titta på något annat. Jag har läst mängder på allehanda forum, men .... det mesta som står är olika problem jag inte har, inlägg om cardsharing, nätverk och andra mer eller mindre fiffiga saker som boxen klarar. Mycket förutsätter att man är allmänt ganska kunnig på nätverk, Linux mm. Att mixa ihop allt detta till ett fungerande system känns som ett mycket tidskrävande projekt. Jag hoppas bli klar på dagar/veckor snarare än månader. Jag tror mig veta att en softcam behövs för att mitt CanalDigital kort ska hantera flera kanaler samtidigt, men vilken osv.
Tänkte at denna typ av forum med kompetens och intresse av "hacking" skulle kunna vara en genväg. Alla har inte tid/ork/lust att börja från början, när man vet att kunskap i överflöd redan finns. Oozoon.tv lägger t.ex. upp färdiga image, men inkluderar inte softcam (eller vad som nu behövs) = löste inte mitt problem. openPli kanske, men verkade heller inte vara en enkel lösning. Att bara ladda någon softcam räcker ju inte, man ska hitta rätt och den ska sedan installeras rätt och konfigureras och .... så pls, all form av hjälp tas emot (lämpliga trådar, forum, softcams, .....) med största vördnad från er som kan.