Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
I detta fallet beror säkert "lagget" på att du streamar. En svarstid på 250 ms räcker teoretiskt till 40 klienter så där är inga problem. Däremot kräver streaming av en SD-kanal c:a 5 Mb/s och en HD-kanal c:a 20 Mb/s vilket inte alla (trådlösa) nätverk klarar.

Mitt tips: Det finns absolut inget att vinna på att överklocka kortet. Speciellt inte om redan har så bra svarstider som du har. Risken att bränna kortet gör det inte värt att labba med överklockningar är min åsikt.
Okok då skippar jag det, då jag MAX kommer köra 10 klienter och dem är lokala ;p

Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
bara ett tips.. om du skall streama över nätet till android kör mediaportal tvserver med mpextended ist (sök på ampdroid) ..transcodar on the fly så du kan köra på lägre bandbredd. vet att det finns en ver för tvheadend oxå men funkar bra mycket sämre .
Joo men då måste jag gå över till windows, och är det verkligen värt det? Finns det ingen linux motsvarighet? för xbmc är ju underbart nu när det finns till alla platformar, även android
Men alla klienter kommer ju köra kabel, är ju bara gött att kunna ligga i sängen mitt i natten och kolla på lite tv osv ;p