var ifrån får du bilden egen server eller hos någon annan vem har fixat inställningar i db till dig
Jag vet inte vad jag gjorde men nu är kanalerna tillbaksKanske var någon uppdatering men i flera timmar?:S Aja nu funkar det iaf! Tack så mycket för svaren endå!
Kan passa på att fråga 2 andra saker angående boxen då
1.Kontrollen man får med boxern är ju helt sjukt dålig!:P har nya fräscha batterier i men jag måste vara innom 1m från boxen för att den ska reagra på fjärren. Går det att byta ut kontrollen mot nån universal likande kontroll? lr är det bara orginal kontrollen som fungerar?
2. Bilden är helt okej, men betydligt sämre en med min gamla box. Jag har en 47" LCD TV från philips som är ca 1år gammal. Kan det bli bättre bild om man skulle köpa en HD dreambox och använda HDMI kabel sitället för RGB?
De gamla dreamboxarna med scart ger dålig bild på många ny platt-tv pga usla AD-motagare i tvn.
Rust Never Sleeps
jri87 du svarade inte på mina frågor![]()
Den testen du har gjort med ping-kommandot testar anslutningen till ditt lokala nätverk hemma. Hade du haft din server där så hade du haft kontakt med den.
Däremot kan det vara fel på nätverksförbindelsen ut mot internet. Det ser du inte med att pinga från din dator. För att komma ut på internet måste du ha riktiga inställningar för default gateway och name server i din Dreambox.
Ta upp ett DOS-fönster på PC:n och skriv:
ipconfig /all
kolla vilka uppgifter du ser för default gateway och name server. Kolla sedan i Dreamboxen vilka motsvarande inställningar du har där.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!