Pazante hur går det med dina cam-moduler och Lincardemu?
Pazante hur går det med dina cam-moduler och Lincardemu?
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
Håller på att fårsöka få igång Boxer.
Jag tror jag måste uppdatera ATR strängen. Men hittar inget under Viacess. Någon som vet vart jag kan skriva in rätt ATR Värden? Bör vara 3F 67 00 00 C1 14 00 A2 68 90 00 men vart???
Under Conax i så står det olika atr alternativ, men inte under Viacess
Någon som vet vad baudrate för Boxer modul ej Ci+
Det mesta som du behöver finns här:
http://www.comhit.net/showthread.php...ed-configfiler
Du kan väl testa med det som finns förkonfigurerat för viacess i LCE.
Sedan kolla vad du får för meddelanden i loggen.
Tryck d upprepade ggr för att kolla loggen, det finns 3 lägen att välja på.
Om du trycker z så kommer du få fram en seriallog som också har 3 lägen.
Baudrade skulle jag testa 8861,9600,10472 samt 11520 till att börja med.
Det kommer inte fungera med några T2-kanaler (tror det saknas lite som AlexCS har implementerat) så det är ingen idé att prova dom.
Du behöver nog editera din viaccessfil till LCE med ovanstående uppgifter, de providers som finns på ditt boxerkort med mera.
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
Jag har tänkt dra igång ett miniprojekt med några wr703n. Men är inte helt klar över uppställningen. Kan jag köra en TP-link med både LCE och oscam? Alltså ett season interface som även har en kortingång och låta både TP-linken och boxen kommunicera med kortet eller krockar det då? Alla exempel verkar ha en separat server. Problemet är att jag har två originalboxar som jag inte vill störa, de ska alltså inte bli av med t.ex. T2 enligt citatet ovan.
#1 Marksänt
* SAGEMCOM DT90
* DM500T
Här vill jag bara få in utbudet i dreamboxen så det går att streama till en iPad. Dreamboxen ska inte vara kopplad till en tv utan bara vara ett bihang till originalboxen. Vill inte bli av med MPEG4- och T2-kanalerna, men förstår att de inte kommer fungera på paddan.
#2 Satellit
* Sagem HD-PVR 101-ST
* CDC-7000 ST
Här vill jag bara dela CD-kortet till båda boxarna. Ska ev. kompletteras med en vu+.
Är det något problem med EMM som kylex nämner? Finns det någon prisvärd källa för season interface nuförtiden? I värsta fall får jag väl fräsa ut ett par pcb.
Att dela T2-kanalerna för marksända kanaler går nog i skrivande stund bara med Alex-cs och någon annan komersiell kortdelarutrustning.
Att köra både LCE och oscam på en wr703n är möjligt, kan vara problem med utrymme i flashminnet, man kan dock uppgradera från 4 Mbyte flash till 8 Mbyte.
Vad menar du med ett sesoninterface som har en kortingång?
Ett seasoninterface sätter du ju i kortplatsen på mottagaren du vill kortdela till.
LCE skickar inte EMM i skrivande stund, det kan ju din dreambox däremot sköta till boxerkortet.
Mitt försök till frågeställning var ju dock om det var möjligt att kortdela samtidigt som originalboxen har direkttillgång till kortet, så att T2 osv fungerar som det ska där. Hur är det med MPEG4 över satellit?
De man ser har ju inte alltför sällan även en kortplats. Det jag undrar är om den enbart kan användas för avlyssning eller om två enheter på så vis kan samsas om kortet.
Season_logger.jpg
Ok, så i CD-fallet (#2) med enbart originalboxar så går det inte? Om inte min fråga ovan då fungerar naturligtvis.
Det du behöver är en smartwi eller en liknande kortdelare att sätta originalkortet i, sedan klientkort i din originalbox samt i serverkortläsaren.
Då kommer det fungera när du kör alex-cs i den andra boxen med både mpeg-4 och T2.
Två enheter kan inte dela på kortet via ett seasoninterface med loggerfunktion, det är enbart för passiv loggning av kortet.
I CD boxarna går det utmärkt med LCE och seasoninterface, HD-kanalerna fungerar ännu där, CI+ är inte aktiverat.
Det enda problemet är ju EMM men jag ska kolla lite om det är möjligt att få till det.
Länk till oscam för wr703n:
http://download.oscam.cc/index.php?&...NK/mips-tplink
MVH
Senast redigerad av _com_bort_ den 2014-02-11 klockan 22:18.