Tänkte lägga mig i här, då jag oxå fått problem och mycket verkar lika, så tillsammans kanske vi kan reda ut detta.
Bakgrund: Har kört detta i snart 3år och så fort det blir problem är det samma visa: "Hur faaan var det nu igen sakerna hängde ihop"
Teknisk Info: Gammalt som gatan Boxerkort, v2.0, dvs kör med provider 020500, NewCs som kortserver, Acamd som klient.
Satt halva helgen då jag insåg att kortet inte hade uppdaterats inför maj. Slutade med att jag fick hosta igång gammelboxen (vanlig old-school digitalbox) för att få till en uppdatering, vilket man vill undvika att behöva göra en gång i månaden. Stoppade tillbaka kortet i burkarna och allt fungerade utom den där jävla 3an, vilket var helt sjukt skumt. fipplade fram o tillbaka och tyckte att allt så rätt ut enligt tv.log (Mediaportal), men likförbannat vägrade kortet att ge kortkoder till 3an. Men så helt magiskt och obehagligt, så hoppade det igång. Obehagligt, då jag inte vet vad jag gjorde, och är nästan säker på ATT jag INTE gjorde någon ändring i slutändan. Är ju alltid skönt att veta vad man ändrat och helst varför, när man har fått det att funka.
Så nu fungerar iaf alla kanaler. Däremot är jag nästan säker på att uppdatering INTE fungerar.
Någon som vet exakt HUR jag kan se det i antingen acamd OCH/ELLER newcs?
Känns lixom inte som att det är idé att pilla med att få till EMM:s, om jag inte ens kan se att det kommer några, för hur ska jag då kunna se att jag löst mitt problem
Vet jag ju inte förrän nästa månad lixom.
Hoppas att någon vänlig själ med koll kan hinta mig åt rätt håll. Sitter inte hemma nu, så kan inte posta loggar och konfigs, så får återkomma med det.