Du skulle kunna prova med cccam.
Jag tror den är förinstallerad i PLI.
I så fall är det enda du behöver göra att skapa en fil som heter CCcam.cfg i /etc mappen. I den filen behövs en enda rad:
N: 192.168.1.50 8000 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D
Sedan kanske du måste gå in i menyerna och ställa in att CCcam skall vara default cam. Jag är uppriktigt sagt inte så duktig på CCcam, har bara kört det på en enda burk. Men där fungerar det fint med en sån konfigurationsfil med en enda N-line.
En liten tanke för jag kan inte komma på vad det kan vara som du gör fel... Men du vet väl om att i Linux måste små och stora bokstäver stämma? Man kan t.ex. inte skriva Newcamd.list istället för newcamd.list.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jo, allting ser rätt ut, men jag kan inte komma på varför det inte fungerar...![]()
ska man ta bort allt annat i CCcam_cfg filen?
Ska # vara kvar före N:et
Senast redigerad av lakens den 2013-05-06 klockan 10:45.
Funderar på en sak varje gång man kör kommandot killall mgcamd så får man upp att den inte kunde döda massa pid ingen sådan process
Det är normalt. Mgcamd startar flera processer. Om du gör en processlista med kommandot
ps
så ser du att det finns t.ex. tre mgcamd-processer. Någon av dem har startat de andra. Beroende på vilken ordning man slår ihjäl dem så kan det bli så att om ursprungsprocssen slås ihjäl först så dör de andra innan kill-kommandot hinner slå ihjäl dem.
killall kommandot dödar alla processer som heter mgcamd men kommandot vet inte i vilken ordning de är startade utan slår bara ihjäl dem i godtycklig ordning.
Jag tror inte det är nätverksfel för när vi testade från boxen med
telnet 192.168.1.50 8000
så syntes det ju ett inloggningsförsök i loggen på servern. Så då utgår jag ifrån att nätverket och servern är OK.
Men jag kan inte komma på vad som är problemet. Förmodligen något som är så enkelt att jag inte tänker på det men som är okänt för dig...![]()