Det här är ju helt sjukt! när jag kopplade tbx vu+solo2 an så funkade allt helt plötsligt. Jag fattar ingen ting.... men nu rullar det på. tack för hjälpen Ibrahim![]()
Det var så lite härligt att höra problemet löste sig![]()
Jag har en fråga !!!! var finns filen ( satellites.xml ) Som man skall byta ut ? Hittade en, bytte den. inget hände ! letade mera, hittade en till, bytte den ( vet inte vad som hände för jag bytte image, har nu openpli 4 om jag mins rätt. )
Varför fins filen på flera ställen och vilken skall man byta ? borde vara alla tycker jag, men det kanske inte behövs, iså fall var skall den vara den jag byter ut ( eller dom ! )
Hmmmm.
På vanligt unix / linux sätt så har man symlänkar (genvägar på windoce-språk) för att kunna matcha olika applikationer, som söker på olika ställen. Så den enda du behöver byta är i mappen /etc/tuxbox, alla andra är bara genvägar som pekar på /etc/tuxbox.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Okej, tack så mycket matkoh !
För jag gjorde en sökning och det fans tydligen en jä... massa sådana filer !?
Skall byta ut den nu och se vad som händer !
talar om sedan om det blir bra !
+Det blev skitbra matkoh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu vet jag hur det fungerar i alla fall !
Gäller det alla typer av filer ? även cam filer, fins dom också i /etc/tuxbox ?
Nja, stämmer inte riktigt, inte under openpli iaf, den som ligger under /etc/enigma2 följer med imagen och skrivs över med ny version vid uppdatering och är ingen symlänk.
Den man lägger i /etc/tuxbox är en användardefinerad version som används i första hand och aldrig skrivs över vid uppdateringar.
Man kan lägga sin egen i /etc/enigma2 men den lär snabbt bli överskriven vid en uppdatering och tuxbox är rätt plats precis som du säger.