Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM500S och det vanliga felet med kanaler som inte hittas

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Dags för uppdatering!
    Bebisen anlände den 22'a juni, en välskapt dotter

Har haft fullt upp den senaste tiden, men i eftermiddag var jag iväg till en kille som är en fena på elektronik. Han hade lite bestämda åsikter, som att det i princip aldrig blir fel på kondensatorer av typen C722 och inte heller L711. Han hade heller inga såna på hyllan, däremot byttes C721 och C728. Dom verkade hela vid kontrollmätning efter bortlödning, men låg ca 10-15% under det dom skulle.
    Hem och kopplade in boxen, och ALLT FUNGERAR PERFEKT! Äntligen efter allt strul!

Stort tack till dig viairdeto som ledde mig rätt, du är en klippa!

Mvh

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Tackad
    26 gånger
    @sochin
    Grattis till bebisen !! Det var roligt att höra !
    Också kul att höra att du lyckats reparera din box. Polarisationsproblem brukar cirkulera runt LT1930, eftersom det är den kretsen som bygger upp +18V för horisontell polarisation. Ifall någon kondensator eller spole är sönder, så blir problemet detsamma, det vill säga, dekodern kan inte låsa på horisontell polarisation.
    Det är inte lätt att veta vilken det är, det måste mätas upp individuellt.
    Jag har haft fel på en spole också, då utgången var kortsluten och mycket ström måste ha gått igenom den spolen så att den blev varm. Genom att att byta den, blev just den dekodern levande. Så det jag nämnde är just alla kringkomponenter runt LT1930 och i princip hur det fungerar med en Step-up-regulator.
    Åter igen, ett fint inlägg att läsa efter min semester !

/Viairdeto

Liknande ämnen

1. Alla kanaler hittas inte med gemini 4.6
    Av jocber i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 21:43
  2. får inte alla kanaler med dm500s
    Av igor i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 17:23
  3. Viasat's kanaler hittas inte
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 16:10
  4. Vanliga Kanaler
    Av bille i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 18:42
  5. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 08:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss