Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: problem med gk

dajjern
    Gäst

problem med gk

Jag har fått PPV/Canal+/Tv1000 att funka med ett GK (har jag efter ett antal efterforskingar samt denna lyckosamma framgång med filmkanalernas avkodning kommit fram att det är. Köpte kortet av en vän som hade mindre aning om kortet än vad jag har nu så jag har fått leta upp allt själv.)

Men nu är det så att koderna till resterande kanaler, vem vill ha en svart bild? - inte jag, inte fungerar alls. Jag har försökt trycka fort som fan på R-knappen men ändå blir det svart. Kortet verkar ha en massa jävla abonnemang på sig också, Tick1,2,3, ViaEur, Senda, Telia, SVT också. Jag blir inte klok på mitt jävla kort, dessutom har man ju inte råd att införskaffa sig brännare heller, och när jag läser i forumet så fumlar man runt i alla förkortningar - nu när man är ny på detta.

Hur ska jag få alla kanaler till comhem, någon som vet?
    Tacksam för svar.

Hej..

Det enklaste sättet att få Comhemkanaler är att bränna ett remote kort..
    med endast Comhems ident....

Eftersom du ändast har Comhem o inte Senda eller Viassat så e det lite onödigt att ha deras ident på kortet, men det borde inte spela någon roll... (man kan alldrig vara säker)

Be din kompis att få bränna om kortet så lär det funka..

Lycka till....

Obs: har du fått PPV Canal+ o TV100 att funka så lär du kunna få igång resten.. ställ dig på typ discovery Chanel o knappa in koderna för frivisningarna.. (finns i koder forumet..)..

dajjern
    Gäst
    jo, men han har typ köpt det av någon annan, och han bor i sthlm osv
    jag fårla försöka att skriva in koderna tills det funkar, försökte faktiskt på discovery hela tiden förut.

tack för hjälpen.

vad är skillnaden mellan mitt guldkort och ett remote då?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss