men du är rolig har du ens kollat på länkarna
gitterantenn måste va på ett sånt rör
det är ingen stople och det sticker ut 15 cm
så vad är problemet
men du är rolig har du ens kollat på länkarna
gitterantenn måste va på ett sånt rör
det är ingen stople och det sticker ut 15 cm
så vad är problemet
Ok jag har köpt och sättigt upp den och den fungerar galant.
Dock lite dålig signal på HD kanalerna bara
har du riktat in den rätt då
Strömmatar du antennen så du får förstärkningen ? Är den värkligen riktad rätt gradvis ?
med vilket instrument då ? och hur gjorde du när du rikta in den
Det räcker med att gå in på http://www.teracom.se/ för att se vilken riktning från adress och sen använda en kompass (Jag använda min iPhone)
Jag får in 100 Signal/100 Kvalitet samt 98-100 Signal/92-98 Kvalitet på DVB-T2 sändningarna (Enligt min Humax BXR-HD2)
Bor i Solna och har 3km till Stockholm/Marieberg masten.
Utrustning monterad på inglasad balkong:
Antenn
Förstärkare
Senast redigerad av hagge123 den 2013-08-01 klockan 23:56.
TS, kan montera t.ex. en DAT45 eller liknande på vägg. Har man bara 1.6km till en mast som har alla muxar så behöver man INTE en jättestor antenn, då räcker det med mellanstor eller tvättbräda (galler).
hagge123 precis, man kollar teracoms karta och sedan vet man ungefär vilken riktning, sedan bara peka antennen dit. Jag har en DAT75 pekar åt rätt håll, får bara 45db på muxen längst ner (tror det är SVT kanalerna), och med di-polförstärkaren får jag 55db. Med andra ord är det värdelös signal här (nackamasten), så det är canal digital via parabol som jag använder. Har det andra som backup ifall något blir knas med parabolen. Kanalerna längre upp från boxer, går inte att titta på för dålig mottagning.
Senast redigerad av DennisOlof den 2013-08-02 klockan 13:54.